Vårens första dag

Freyja blev inte bättre av behandlingen i stora hasleden, så i torsdags var hon inne för artroskopi. Det var självaste klinikchefen som gjorde ingreppet. "Dessvärre" kunde de inte se något avvikande i lederna (vi öppnade hasleden på båda bakbenen). Jahaja. Men nu har jag i alla fall gjort allt jag kunnat. Har inte pratat med vår hältveterinär än hur vi ska gå vidare här ifrån, men jag skulle tippa på att Freyja får gå på långvila. Det var såklart något jag hade i åtanke redan när vi konstaterat en dubbelsidig bakbenshälta, men jag vet liksom lite för mycket nu för att bara sätta henne på vila. Det hade ju kunna vara något behandlingsbart eller operabelt, som i så fall inte blivit bättre av vila. Så kan det vara. 
 
Nu är jag luspank och får leva på gröt i några månader. Gott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0