Sol

Första dagen på jobbet har varit tuff - men kul! Började med att driva in flocken från fältet där de går på nätterna. Värsta cowboy-görat ju, så jag var glad. Har sedan ridit med på en förmiddags- och en eftermiddagstur för att lära mig allt.

Vid kl 18 var vi klara i stallet och åkte in till byn för att köpa glass på Tían (som du tipsade om Ellen!). Kan nog fastslå här och nu att den var i världsklass. Särskilt som den avnjöts på altanen i eftermiddagssol. 



Detta var hästen jag red på eftermiddagsturen. Han sportar ett rätt magnifikt hårsvall (mansvall?).




Påväg upp i bergen.

Nu ska jag bara avgöra huruvida det känns värt att släpa sig in i duschen eller ej. Har ju bara lite hö i håret och stinker kanske bara inom en radie av 40 cm. Det kan gott vänta till imorgon kväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0