Klirr i kassan

Dagarna flyter på väldigt snabbt här ute på den isländska landsbygden. Idag har jag, förutom turerna, hunnit följa med på "varvet". Det innebär att vi driver en flock på ca 20-30 lösa hästar runt en slinga, så att de som är nyanlända från vintervilan ska få upp lite kondition. Jag red först och hade som enda uppgift att inte släppa förbi någon av flockhästarna, något som jag och Hnóta löste alldeles strålande genom några små galopp- och töltrace.

Efter en hel vecka med strålande solsken har vi nu fått känna på det isländska vädret. Dvs blåst och regn. Men vi har knallorangea über-regnkläder i galon, så jag ska inte klaga. Ska lägga upp någon bild på dem senare - det är ingen vacker syn!

Härom kvällen åkte vi in och tog oss ett dopp i poolen  i Hveragerdi. Där finns både varmvattenbassäng, 50m-pool och ångbastu, och vi på Eldhestar får vara där så mycket vi vill helt gratis! Borde definitivt utnyttja detta mera.


Officiellt utflyttad:




Och just det, så har jag fått min första dricks av ett par gäster från Tyskland som jag red med på en halvdagstur. Inte illa pinkat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0